Kvantitativní analýza sociálních médií – válečné metafory
4. 2. 2021
Boj s pandemií. Válka s virem. Zdravotníci v první linii. Kdo z nás za poslední rok ve spojitosti s koronavirem taková vyjádření neslyšel, nečetl nebo sám nepoužil? Válečná terminologie patří v době epidemie k oblíbeným způsobům informování a je nedílnou součástí debat.
Objevuje se v 8 % všech zpráv a diskuzí, což představuje hodnotu, která se už blíží jednomu milionu příspěvků. Stále častěji se ale ukazuje, že v tomto boji nejsme všichni jednotní a nebojujeme proti jednomu společnému nepříteli. Bojujeme s virem, ale také za ekonomické přežití nebo proti vládě a nařízením. Klíčovým tématem a pojítkem všech bojů jsou však informace. I když se o tom stále ještě tolik nemluví, což je samo o sobě problém. Je patrné, že koronavirová pandemie je v médiích a diskuzích především bojem s dezinformacemi, přesycením zprávami a zároveň za dostatečné a vhodné informování a schopnost s informacemi pracovat.
4. 2. 2021 | Autor: Tomáš Kůst